..und noch einer über unsere Tierärztin Iuliana

    • Offizieller Beitrag

    Ich übersetze so schnell wie möglich..

    Artikelname: die Deutschen kastrieren gratis in Cluj..


    http://www.ftr.ro/nemtii-castreaza-gratuit-la-cluj-30429.php


    Ein Drittel übersetzt:

    Primaria pune în asteptare un doctor veterinar care îsi ofera serviciile gratis

    Iuliana Zuber, un veterinar de 27 de ani, vrea sa lucreze pe gratis pentru municipalitate si sa sterilizeze cîini comunitari cît e ziua de lunga. Femeia si-a prezentat intenciile centrului de ecarisaj din orasui Primariei Cluj-Napoca, însa mai are de asteptat raspunsul autoritatilor. „Solicitarea dumneavoastra va fi solutionata în termenul legal de 30 de zile”, a promis primaria prin intermediul unei adrese oficiale. Anul acesta, centrul de ecarisaj al primariei facut 200 de operatii de castrare a cîinilor vagabonzi pe banii statului sau a stapînilor de animale. Asociatiile de protectie a animalelor au facut circa 300 de castrari de cîini si pisici cu sau fara stapîni, gratuit. Începînd de anul trecut, eutanasierea cîinilor este interzisa prin lege, exceptie facînd doar animalele diagnosticate cu boli incurabile. Asa ca singura solutie pentru a scapa de cîinii vagabonzi este castrarea lor. Asociatia Fellchen In Not (Blanute în Pericol) din Germania ofera, gratuit, suportarea procedurilor de castrare, însa municipalitatea nu doreste sa semneze un contract cu nemtii. „De trei ani erau (Centrul de ecarisaj - n.r.) în carantina de rabie, iar în mod normal carantina de rabie e de zece zile. Pîna acum o luna intram doar eu si cei din Germania, pentru ca primaria nu si-a putut permite sa refuze colaborarea cu o organizatie din Germania. În Germania am lucrat la o clinica si la un cabinet veterinar. Fac parte din asociatia «Arca lui Noe» si am colaborat cu «Fellchen In Not» (Blanuce în Pericol). Prin lege, asociaciile de proteccia animalelor au dreptul sa participe la acciunile desfasurate de catre cei de la ecarisaj. Am vorbit cu toti, de la primar, la DSV, la medicii de la ecarisaj, dar pîna acum nimic”, spune Zuber.


    Das Bürgermeisteramt lässt eine Tierärztin warten, die ihre Dienste gratis anbietet


    Iuliana Zuber, eine 27jährige Tierärztin, will gratis ihre Dienste anbieten und den ganzen Tag Hunde kastrieren. Die Frau hat ihre Dienste der Ecarisaj und dem Bürgermeisteramt angeboten, aber sie muss noch auf eine Antwort warten. "Ihr Antrag wird in cca 30 Tage bearbeitet", verspricht das Bürgermeisteramt. Dieses Jahr, hat das Ecarisaj 200 Hunde kastriert, auf Kosten des Stadtes oder der Besitzer. Die Tierschutzorganisationen haben dagegen 300 Hunde und Katzen kastriert, Hunde mit oder ohne Besitzer. Seit dem letzen Jahr, ist das Töten der Hunde gesetzlich verboten, ausser bei den Hunden die eine unheilbare Krankheit haben. Die einzige Möglichkeit das Problem der Strassenhunde zu lösen, ist die Kastration. Der Verein Fellchen in Not aus Deutschland bietet an, die Kosten für die Kastrationen zu tragen, aber das Bürgermeisteramt hat den Vertrag bis heute nicht unterschrieben. 3 Jahre lang war das Ecarisaj in Quarantäne, normaleweise beträgt die Quarantänezeit 10 Tage. In Deutschland habe ich in einer Klinik und in ein Tierarztpraxis gearbeitet. Ich bin Mitglied im Verein "Arche Noah" und "Fellchen in Not". Die Tierschutzorganisationen dürfen, nach dem Gesetz, an der Aktionen des Ecarisajs teilnehmen. Ich habe mit allen gesprochen, mit dem Bürgermeisteramt, mit der Tierärzte in der Ecarisaj und mit dem Vetamt", bis jetzt ist nichts geschehen, sagt Iuliana Zuber.


    NUCA sterilizeaza pe banda rulanta

    Purtatorul de cuvînt al primariei, Oana Buzatu, spune ca anul acesta la centrul de ecarisaj al municipalitacii s-au sterilizat, contra cost, 200 de cîini. În acelasi timp, asociatiile clujene au sterilizat gratuit, prin intermediul cabinetelor veterinare sau al spitalului de urgenta din cadrul USAMV, circa 300 de cîini si pisici. „Încercam din toate puterile sa colaboram cu primaria. Am înaintat o cerere la RADP, prin care îmi ofer serviciile de voluntariat în cadrul ecarisajului timp de opt ore pe zi. Cererea nu s-a aprobat înca si mi-au spus ca trebuie sa astept 30 de zile pîna îmi vor da un raspuns. Asociacia încearca sa implementeze un program în Cluj, care se poate desfasura doar cu ajutorul primariei”, povesteste medicul veterinar Zuber. Alina Banu, membru al asociaciei de protectie a animalelor NUCA, deruleaza un proiect de sterilizare a cîinilor si pisicilor, în colaborare cu studentii de la medicina veterinara. „Am avut un proiect-pilot în colaborare cu Facultatea de Medicina Veterinara de sterilizare gratuita a cîinilor si pisicilor, indiferent daca animalele au sau nu stapîn. Proiectul a mers bine si acum l-am extins pe o perioada mai lunga, astfel ca toti cei care vor sa-si sterilizeze animalul sau sa sterilizeze un cîine vagabond pot merge la clinica de reproductie din cadrul spitalului de urgenta”, anunta Banu.


    Nuca sterilisiert am laufenden Band


    Die Pressesprecherin des Bürgermeisteramtes, O.B, sagt dass dieses Jahr in der Ecarisaj 200 Hunde kostenpflichtig kastriert wurden. Während dessen, haben die Tierschützer aus Cluj etwa 300 Hunde und Katzen kastriert. "Wir versuchen mit allen Kräften mit dem Bürgermeisteramt zusammenzuarbeiten. Ich habe ein Antrag gestellt bei der RADP , wo es steht dass ich mich anbiete, 8 Stunden pro Tag als Voluntär in der Ecarisaj zu arbeiten". Ich muss 30 Tage auf eine Antwort warten. Die Orga versucht ein Programm auf die Beine zu stellen, jedoch benötigt sie die Hilfe des Bürgermeisteramtes, sagt Iuliana Z. Alina Banu, Mitglied der Tierschutzorganisation "Nuca", hat ein Kastrationsprojekt gestartet, zusammen mit den Stundenten der Universität für Tiermedizin. Das Projekt hatten wir schon vorher, jetzt wird es verlängert, sodass jeder der sein Tier kastrieren möchte, dies kostenlos tun kann, sagt Alina Banu.


    100 de lei ca sa prinzi un catel

    În prima jumatate a acestui an, vaccinul antirabic a fost administrat unui numar de 439 de persoane muscate de cîini nevaccinati. Conform unor informatii furnizate de municipalitate, în Cluj-Napoca exista aproximativ 2.000 de cîini comunitari. Pentru întretinerea acestora, Centrului de ecarisaj îi revin lunar între 25.000 si 30.000 de lei, fiind nevoie de 2,65 de lei pentru întretinerea zilnica a unui cîine, iar pentru prinderea lui se cheltuiesc 104,57 de lei. În proiectul de buget pe 2009 pentru obiectivul de investitii „Centrul de întretinere si tratare cîini” suma alocata este de 1.465.914,4 de lei.


    100 Lei um einen Hund zu fangen


    In der ersten Hälfte des Jahres, die tetanus-Impfung wurde 439 Personen verabreicht, die von ungeimpfte Hunde gebissen wurden. Nach Angaben des Stadtes Cluj. sind in Cluj cca 2000 Strassenhunde. Für die Versorgung dieser Hunde, das Ecarisaj Zentrum bekommt monatlich zwischen 25.000 und 30.000 Lei (Anmerkung von mir: geteilt durch 4 ergibt den Euro-Betrag). Es werden 2,65 lei (Anmerkung von mir: also weniger als 1 Euro.......!!!) täglich pro Hund. Für das Einfangen der Hunde werden 104,57 Lei benötigt.

    Die Summe aus dem Budget beträgt für 2009 1.465.914,4 Lei.

    Oberchaotin Doina


    "Mitten im Winter habe ich schließlich gelernt,
    daß es in mir einen unbesiegbaren Sommer gibt"
    (Camus)

    Das Chaos will anerkannt, will gelebt sein
    ehe es sich
    in eine neue Ordnung bringen lässt.

    Hermann Hesse

    Dieser Beitrag unterliegt dem Urheberrecht, forenfremdes zitieren, kopieren, weiterverbreiten ohne Erlaubnis des Verfassers ist nicht gestattet!

  • Zu diesem Artikel muss ich noch ein paar Dinge sagen:

    Der Journalist war ein absolut begrenzt denkender Mensch, der eigentlich nichts von dem verstanden hat, was wir erklärt haben.
    Dafür hat er aber z.B. reingeschrieben, dass Iuliana Tierärztin ist, obwohl wir ihn ausdrücklich darauf hingewiesen haben, dass das nicht veröffewntlicht werden soll (wir fürchten, dass die TA von der Ecarisaj dann kontrolliert fühlen und sie nicht dort als Helferin akzeptieren; Iuliana wollte ihnen das erst nach ein paar Arbeitstagen verraten...).

    Viele der "Aussagen" von Iuliana sind frei erfunden... oder völlig aus dem Kontext gerissen.

    Zur Übersetzung: kleiner Fehler... Hier bekommt automatisch jeder vom Hund (mit oder ohne Zuhause) gebissene Mensch eine Tollwut-Impfung!!! (nicht nur Tetanus)
    Das zeigt schon wieder, welchen Stand Hunde hier haben... Die sind alle aggressiv und tollwütig.

    Außerdem verschweigen sie mal wieder, dass die meisten gebissenen Menschen nicht von Strassenhunden sondern von Hunden mit Besitzer gebissen wurden!!!
    (Viele Kettenhunde dürfen sich nachts auf der Strasse austoben und Fressi suchen gehen... das ist hier üblich...natürlich unkastriert, denn kastriete Hunde sin ja keine guten Wachhunde mehr...)

    Gut, bin vom Thema abgewichen. Musste mal raus.

    Miriam mit Fee, Tasha, Dorian, Samptpfoten Legolas, Troll, Leo, Cassie, Gremlin sowie diversen Pflegis