Russische Hunde brauchen Hilfe - Teil II -

  • Ohhhh.... I've got a feeling, that our poor dogs are loosing their last chance to be saved(((( All volunteers in Moscow are so thankful to our dear Birgit! She saved so many souls! Till midnight at PC, thinking about sick and old dogs in faraway Russia..... Such a great job! Such a great soul!
    I will do my best to answer all your questions about our dogs.

  • Ich hoffe sehr, daß Birgit sich nicht von irgendwelchen mißgünstigen Menschen endgültig aus dem Forum vertreiben läßt.
    Sie hat schon so viel für die russischen Hunde geleistet. Es wäre sehr schade, wenn diesen armen Wesen eine Chance genommen wird, gesehen zu werden und die Hoffnung auf ein besseres Leben zu haben.

    Ein Tier zu retten, verändert nicht die Welt.
    Aber die ganze Welt verändert sich für dieses eine Tier.

  • Thanks Elena !

    We all try our best, to keep this up to date ! Toghether we shall be able to have a chance and we contact Birgit privately. :handy:

    If you may update the news and we can pinch the fotos out of the russian forum, that will work for sure !

    Big hug !

    wende Dein Gesicht stets der Sonne zu und alle Schatten fallen hinter Dich !


  • Together we´re strong!!! :oi:

    2264132.jpg

    ***Dieser Beitrag unterliegt dem Urheberrecht, forenfremdes Zitieren, Kopieren und Weiterverbreiten auch von Auszügen ist nicht erlaubt.***

  • Ich kann und will mir auch nicht vorstellen, dass das jetzt hier das Ende sein soll.

    Es muss im Sinne der Hunde weitergehen :abklatsch:

    Beate mit den Labbimädels Trudi und Miri und Seelenhund Hanne für immer im Herzen


    Tiere können nicht für sich selbst sprechen. Und deshalb ist es so wichtig,

    dass wir als Menschen unsere Stimme für sie erheben und uns für sie einsetzen.

    Gillian Anderson

  • Elena ... no we will not forget the Russian dog .... promised.
    We will find a way.

    Together we´re strong!!! :oi:

    :top:

    Liebe Grüße
    Antje mit Rudel


    Niemand begeht einen größeren Fehler als jemand, der nichts tut, nur weil er meint wenig tun zu können.

  • Vielleicht kann Birgit sich dazu durchringen, ein separates Forum für die russischen Hunde aufzumachen...? Mit Zugangssperre für Semmelbrösel und Plötschköppe... Wäre doch insgesamt vermutlich nicht mehr Arbeit als hier und diejenigen von hier, die sie bisher unterstützt haben, würden das bestimmt auch auf einer anderen Plattform weiter tun.

  • It's a shame, that some jealous people are trying to destroy a great job, which is done by Birgit and a lot of other people and give offense to Birgit personally((((

  • Vielleicht kann Birgit sich dazu durchringen, ein separates Forum für die russischen Hunde aufzumachen...? Mit Zugangssperre für Semmelbrösel und Plötschköppe... Wäre doch insgesamt vermutlich nicht mehr Arbeit als hier und diejenigen von hier, die sie bisher unterstützt haben, würden das bestimmt auch auf einer anderen Plattform weiter tun.

    Ich hoffe sehr, daß Birgit sich nicht von irgendwelchen mißgünstigen Menschen endgültig aus dem Forum vertreiben läßt.
    Sie hat schon so viel für die russischen Hunde geleistet. Es wäre sehr schade, wenn diesen armen Wesen eine Chance genommen wird, gesehen zu werden und die Hoffnung auf ein besseres Leben zu haben.

    :( ich glaubs nicht .. sorry, aber kaum ist der eine Thread geschlossen, geht es hier weiter??????????????????????????????????????

    Wer von Euch meint, das wäre fair und ok .. das ist gemein, unfair, und überhaupt geht es mal wieder unter die Gürtellinie .. macht bitte weiter ...... Viel Spaß weiterhin beim beleidigen, rumstänkern und was auch immer. Scheint zum Tierschutz dazu zugehören X(

    Liebe Grüße von Anja
    mit den Samtpfoten Nelly, Mikey & Benny
    und dem Streunerchen Max

  • Oh jeh, was ist denn hier passiert??
    Das ist furchtbar!!!!
    Birgit Gigolo: Bitte geh nicht endgültig!! Du hast sehr viel geleistet für die russischen Hunde. Ich habe schon oft gesehen, dass gute Fachforen im Internet durch böse oder fehlgeleitete Kommentare fast oder richtig auseinandergebrochen sind. Immer wieder gibt es Besserwisser, Klugscheißer und Neider, die meinen, sie müssten mal verbal Dampf ablassen. Oder es ist so, das einfach nur unterschiedliche Charaktere aufeinandertreffen, von denen jeder aber vollkommen überzeugt ist Recht zu haben.

    Leute, wenn man vier Hundebesitzer in einen Raum sperrt, hat man dort vier Menschen, die zumeist absolut unterschiedliche Meinungen haben - vom Futter bis zum Tierarzt, von der artgerechten Beschäftigung bis zum Geschirr...! Jedenfalls ist das meine persönliche Erfahrung. Und natürlich trifft das auch auf den Tierschutz zu. Jeder bietet - egal ob als Tierbesitzer oder in der ehrenamtlichen Arbeit als Tierschützer - jede Menge Angriffsfläche für andere ...

    Kritik kann man üben, aber bitte ohne jemanden fertig zu machen. Ich bin längst nicht immer geneigt, mir manche Weisheiten, die hier im Forum propagiert werden, anzueignen. Aber es muss m. E. auch in solch einem Forum ein "Leben und Leben lassen" geben, konkret Respekt für die anders gelagerte Meinung oder andere Herangehensweise einer anderen Person.
    Die Bereitschaft diese zu akzeptieren und den anderen deswegen nicht anzugreifen.

    Also bitte, wer immer da beteiligt ist/war geht aufeinander zu, falls es nur irgend möglich ist.
    So, jetzt habe ich hier eine üble Predigt getippt - ich hoffe für Elena und die russischen Hunde dass sich alles zum Guten wendet!

    LG,
    Birgit

  • My dear German friends!!

    I am aware that Birgit decided to spend less time here...

    AND THIS IS A TERRIBLE SORROW FOR ME!!!
    As when I heard this news my heart was broken...when you know - you want to breath and you have no air for this.

    I first met Birgit in May last year. Little by little we started to communicate.
    The situation with the dogs going to Germany was tough at that time - as all volunteers were afraid to send their dogs far away when you can not control their life...plus we have here lots of newspaper articles that threaten people - that the dogs are sent abroad to be tested in labs...
    TRUST WAS BUILT - THROUGH THE GENERAL WORK OF ALL HERE IN THE FORUM!
    From the Russian and German sides!

    The work done by Birgit - IS TREMENDOUS!!!!

    Do you know what we experienced here with Elena at the end of last year - when there was terrible news on the change of the management in the shelter with the old returning (under which in 2012 - 325 dogs died in the shelter) - you can not imagine this!
    And we just needed to orginize their coming to Germany. All the procedures needed for the dogs to leave for your country.
    How many letters we got - and had to explain to all - that the dogs will go to the most reliable hands! That all people - who will care for them in Germany - are decent and know how to handle dogs - many of whom lost trust in people. How many calls we got - at night, in the morning and etc. And we had to be polite with all - sometimes peope were stupid! They did bad things, and I personally wanted to smash them here...Then to bring them to foster homes, then to find transporters and etc. And this was only to send them here!

    You can imagine - what work was done by Birgit! Who did HER BEST to find places, homes for these ABANDONED PAWS!!!
    She spent hours, days, months - to the detriment of her own dogs - to help Russian dogs!
    She was ALWAYS a helping hand for US!!!
    Either with Scooby who ran away in Berlin,
    or with Kuzya - who was actually KILLED in Holland - she immediately rendered her help to get him out of the hell he got in!
    How she did her best to consult the vets when we had difficult cases here with our dogs.
    How she communicated with foster homes, families and etc. in Germany - always trying to help ALL!
    She updated the forum!
    She supported us - when our mood was down!!
    SHE IS OUR GREAT HELPER!

    WE ALWAYS RELIED ON HER DECISIONS - AS TO THE PLACES THE DOGS SHOULD GO!
    We call here suh people - caregivers - the one - who are solely reliable for the future of the dogs!
    AND THIS IS A GREAT BURDEN! A TOUGH, DIFFICULT AND DAILY ROUTIN WORK!!
    But Birgit and all people who RENDERED HELP - WERE READY TO DO IT!

    That is why tne news on Birgit decreasing her help here - IS A NIGHTMARE FOR US!
    I AM NOT EXAGGERATING!

    Yes! I feel - as if I am a child abandoned by mom!!! YES!!! We are almost of the same age with Birgit - but:
    SHE
    AND ALL OF YOU - ARE OUR GOD----MATHERS---- for our dogs!!


    PLEASE!!!


    LEAVE all quarrels behind!
    BY THIS YOU DO HARM NOT TO PEOPLE!! BUT TO THE DOGS!!!! WHO SUFFER HERE!!!

    I will update you on the situation here...
    NO ADOPTIONS!!! JUST RETURNS!!!!
    Our thread in the forum - FAMILIES FOUND - is not moving! For much time already!

    We have here so many HOMELESS dogs - WHO DAILY face deadly dangers!!!

    When we drove home 2 months ago we saw him near the garages (not ours, just on the way from my office to my home) as we had 2 dogs in the car with us we could not stop as Timka (one od our dogs) would have just eaten the car and the dog. We went to him the next day. Started to cure his leg, then he had piroplasmosis, we won this desease, injected medicines and etc. He leg had been rottening for much time - as one man told us in the garages. But nobody cared!!! His leg became ok.
    His name WAS GERMAN - Ganz!


    You know - why I wrote - WAS?????

    Last Sunday after the vet to whom we went with our another dog we took from the street on May 11 - we decided to visit him and his friends. I saw Johny and Uta...But I did not see HIM! OHHH! I saw him in the kennel - now in Moscow is terribly hot +30-32. I thought he was sleeping. I called by his name..He did not react. I touched his leg...his leg was cold... He was DEAD! At this moment some man parked his car in the garage. I came up to him and told him - that Ganz died. He answered that we should tell the guard to take him out of the kennel...We went to the guard..
    His answer just killed us:

    I KNOW THAT HE DIED! HE DIED ALREADY ON SATURDAY.

    When we asked him - why did not bury him?? The answer was - I will...later...And he contitued to talk and laugh with that man!!!!!!!

    We decided to bury him ourselves...as we understood that he will just throw him into the garbage container - the way done with Pufa and Larsen who were poisoned in another place on October 3.

    We buried him under the tree - not far from the place where he loved to lie - watching cars hurrying somewhere, watching people - going somewhere - with noone caring for this old, wise and beautiful dog!
    His friends came to say their last - good - bye! Even a cat - who lives in the garages - came up to us, mewed and said - I know...Ganz is dead....


    This is Tosha


    I wrote in the forum about her - she is the only one survived after on October 3 last year her two friends were poisoned. A month ago a puppy of some 3 months at that moment appeared there. Now he is some 4 months (his teeth are now changing), he is so charming! There is a problem with his back leg...he does not step on it..






    Not far from my office there were workers who repaired for some 3 months the pavement and etc... There were dogs with them. When they left I hoped they they had taken the dogs with them.... I saw them yesterday...Of course - nobody took them..They are teen-agers...They stil come to the place where they saw some friendship from people...



    And this is the photo made last Friday - from the bus on my way to the office...


    And do you know - what I feel - when you can not help all????? When you know - that lots of them will never be saved????
    WHEN YOU FAAAAAACE IT DAILY???????????????????????????


    SO PLEASE!!!


    THINK NOT ABOUT THE RELATIONS BETWEEN PEOPLE!

    THINK ABOUT HUNDREDS THOUSANDS DOGS WHO ARE DAILY ENDANGERED HERE!!


    As you - ALL OF YOU HERE - MAY BE THEIR LAST CHANCE TO BECOME BELOVED FAMILY DOGS!!!


    MY DEAR BIRGIT!!
    I know how tired you are, I know how sometimes desperate you are, how sad when there are stresssful situations in the forum - BUT I NEED YOU!!!!


    WE ALL NEED YOU!!!


    :weinen:



    WE ALL NEED ALL OF YOU HERE, MY DEAR GERMAN FRIENDS!!!


    P.S. AS TO PERSONAL OFFENCES TO BIRGIT!!!!
    I WISH YOOOOOU - WHO DO IT - AND WHO DID IT - DO AS MUCH - AS DID BIRGIT!
    IT'S SO EASY TO ACCUSE, AND IT'S SO DIFFICULT TO DO - WHAT BIRGITS DOES!

    I AM NOT GOING TO TOLERATE ANY OFFENCES OF BIRGIT!!!
    AND ALLL OF US - EITHER!
    AND ALL OUR DOGS HERE - EITHER!


    STOP DOING THIS!!! :stop:


  • :( ich glaubs nicht .. sorry, aber kaum ist der eine Thread geschlossen, geht es hier weiter??????????????????????????????????????

    Wer von Euch meint, das wäre fair und ok .. das ist gemein, unfair, und überhaupt geht es mal wieder unter die Gürtellinie .. macht bitte weiter ...... Viel Spaß weiterhin beim beleidigen, rumstänkern und was auch immer. Scheint zum Tierschutz dazu zugehören X(

    Nö, hier geht nix weiter. Das genau ist der traurige Punkt. Gigolo/Birgit hat die Entscheidung getroffen ihre Arbeit in diesem Forum zu beenden mit der Begründung, dass sie keinen ständigen Nervenkrieg mag und eine bestimmte Person ihrer Meinung nach aber keine Ruhe geben würde.

    Dieser Thread heißt "Russische Hunde brauchen Hilfe" und mein Vorschlag mit der eigenen Plattform trägt dem Rechnung, dass es für die Hunde weitergeht. Mehr nicht. Wer sich wem gegenüber fair, unfair, schäbig, hintenrum oder eben auch nicht verhalten hat, ist HIER sicher nicht Thema.

  • Dieser Thread heißt "Russische Hunde brauchen Hilfe" und mein Vorschlag mit der eigenen Plattform trägt dem Rechnung, dass es für die Hunde weitergeht. Mehr nicht. Wer sich wem gegenüber fair, unfair, schäbig, hintenrum oder eben auch nicht verhalten hat, ist HIER sicher nicht Thema.

    Wenn das hier nicht das Thema ist, dann frage ich mich, warum Beleidigungen wie "Plötschköppe" und "Semmelbrösel" hier geschrieben werden? Gehört das zum Thema "Russische Hunde brauchen Hilfe"?

    Und nun .. auch ich möchte, daß den Russenhunden weiterhin geholfen wird und der Thread nur noch für sie da ist, für die Hunde.

    Hört also bitte auf ... danke.

    Liebe Grüße von Anja
    mit den Samtpfoten Nelly, Mikey & Benny
    und dem Streunerchen Max

  • Die Frage WIE und OB es hier weitergeht ist ja wohl leider nur zu berechtigt.

    Thank you, Tima!!

    Beate mit den Labbimädels Trudi und Miri und Seelenhund Hanne für immer im Herzen


    Tiere können nicht für sich selbst sprechen. Und deshalb ist es so wichtig,

    dass wir als Menschen unsere Stimme für sie erheben und uns für sie einsetzen.

    Gillian Anderson

    • Offizieller Beitrag

    Deshalb ist der Thread ja noch offen.

    Aber andere wiederum zu provizieren führt nur zu unschönen Diskussionen/Streitigkeiten.
    Das raubt nur Zeit und Nerven und bringt den Hunden rein gar nichts!

    Und denkt daran das dieser Bereich hier öffentlich ist!!!!

  • Dear Tima,

    there will be a solution, and it will continue!!!
    We will not let you down!!!

    Sorry, but my English is not very good.
    But I hope you understand me anyway.

    Tima :kuscheln: :kuscheln: :kuscheln:

    Liebe Grüße, Bea und die Stachelbande